Medical Agora

Bazandu-ne pe cunostintele si experienta acumulate in cei peste douazeci de ani de activitate in piata farmaceutica romaneasca, MedAgora a luat fiinta ca urmare a schimbarilor majore induse la toate nivelurile societatii de pandemia care a debutat in anul 2020.

Un aspect important al acestor schimbari care a catalizat aparitia MedAgora este cel al interactiunii companiilor farmaceutice cu profesionistii din domeniul sanatatii (HCP, health care providers) in cadrul careia s-a produs o schimbare majora a modalitatilor de comunicare dintre acestea, recurgandu-se, tot mai frecvent, uneori exclusiv, la mijloace digitale.

Pe de o parte, accesul reprezentantilor companiilor farmaceutice in unitatile sanitare fiind restrictionat a determinat o schimbare rapida a modului de comunicare cu profesionistii din domeniul sanatatii.

Companiile farmaceutice au initiat si si-au manifestat disponibilitatea de a comunica prin intermediul platformelor digitale, mai mult sau mai putin consacrate pana in acel moment. Insa, ca in orice proces de comunicare, atat emitatorul cat si receptorul trebuia sa fie familiarizati cu aceste noi unelte pentru a spera la o minima eficienta in a transmite si a intelege ce se prezinta si se discuta.

Image

Pe de o parte, accesul reprezentantilor companiilor farmaceutice in unitatile sanitare fiind restrictionat a determinat o schimbare rapida a modului de comunicare cu profesionistii din domeniul sanatatii.

Companiile farmaceutice au initiat si si-au manifestat disponibilitatea de a comunica prin intermediul platformelor digitale, mai mult sau mai putin consacrate pana in acel moment. Insa, ca in orice proces de comunicare, atat emitatorul cat si receptorul trebuia sa fie familiarizati cu aceste noi unelte pentru a spera la o minima eficienta in a transmite si a intelege ce se prezinta si se discuta.

De asemenea, de cealalta parte, profesionistii din domeniul sanatatii (HCP) s-au vazut nevoiti sa recurga, mult mai des decat o faceau de obicei inainte, la mijloacele digitale de informare, atat pentru participarea la marile evenimente stiintifice internationale cat si la cele nationale sau organizate de catre companiile farmaceutice.

Am constatat, uneori fara sa ne dam prea mult seama, ca nevoia de informare continua ne-a sporit disponibilitatea de a invata sa ne descurcam (mult) mai bine cu uneltele digitale de comunicare si am trecut repede, mai glumind, mai pufaind, peste stangaciile oricarui inceput.

Daca nevoia ne-a invatat sa ne descurcam cu computerul, tableta sau telefonul mult mai bine decat inainte de pandemie, de ce sa nu continuam sa beneficiem de facilitatile si avantajele comunicarii digitale?

Avantajele si dezavantajele comunicarii digitale si le evalueaza fiecare in functie de nevoile personale sau de grup insa, ar trebui sa fim cu totii foarte sinceri, mai ales, cu timpul nostru, al fiecaruia dintre noi, si sa alegem intotdeauna sursa cea mai concisa, elocventa si regasibila.

Image

Daca nevoia ne-a invatat sa ne descurcam cu computerul, tableta sau telefonul mult mai bine decat inainte de pandemie, de ce sa nu continuam sa beneficiem de facilitatile si avantajele comunicarii digitale?

Avantajele si dezavantajele comunicarii digitale si le evalueaza fiecare in functie de nevoile personale sau de grup insa, ar trebui sa fim cu totii foarte sinceri, mai ales, cu timpul nostru, al fiecaruia dintre noi, si sa alegem intotdeauna sursa cea mai concisa, elocventa si regasibila.

Fără nicio îndoială, simțim comunicarea față în față ca mult mai umană, fapt ce o face mult mai agreată de marea majoritate din cadrul celor două grupuri însă, viața ne-a demonstrat că progresul nu poate fi întrezărit fără schimbări de mentalitate, de tehnologie și de atitudine a majorității.

Image

MedAgora vine in sprijinul companiilor farmaceutice si profesionistilor din domeniul sanatatii pentru a fluidiza si a moderniza comunicarea stiintifica digitala, atat dintre cele doua categorii, cat si din cadrul fiecareia dintre ele.

MedAgora este locul de intalnire al profesionistilor din domeniul sanatatii, al companiilor farmaceutice dar si al celor doua grupuri intre ele.

MedAgora este platforma si partenerul care il intelege cel mai bine pe fiecare membru din oricare cele doua grupuri pentru ca MedAgora nu este o simpla agentie, este un profesionist in acest domeniu, al comunicarii stiintifice digitale.

Image